torstai 28. heinäkuuta 2011

Korjausliike

Olen ottanut elämäntaparempan avuksi Kalorilaskurin. Ja hyvä niin. Viikon ajan olen kirjannut syömiseni sinne, ja se on paljastanut että minähän syön aivan väärin. Tai itse asiassa ELÄN aivan väärin. Kuinka ollakaan, itse olin siinä uskossa että kyllä minä suunnilleen oikein syön, kunhan vähän annoskokoa pienentelen. Juu ei.

Se, mikä selvisi heti, oli että syön aivan liian vähän proteiinia ja aivan liikaa hiilareita ja rasvaa. Taitaa olla aika tyypillinen ongelma meille naisille? Energiaa ruuasta tulee myös toki liikaa. Liikunta harrastan aivan liian vähän ja untakin saan liian vähän.

Fixaamista on siis paljon muussakin kuin itse syömisessä. Koko elämäntapani tosiaankin on ihan retuperällä!

Korjausliike on aloitettu.

2 kommenttia:

  1. Heippa! Mukava löytää muitakin saman projektin edessä! Itse kanssa aloittelin juuri uuden motivaation turvin, samoissa lukemissa pyörin kuin sinäkin. :)

    Hiilareita mun ainakin tulee vedettyä liikaa, jos en asiaan kiinnitä huomiota. Ja kuitenkin olen huomannut vointini olevan paaaljon parempi vähemmillä hiilareilla. Rasvaa taitaa mennä kohtuudella. Energiaa silti liikaa, liikuntaa liian vähän. Se klassinen ongelma. :D

    Tsemppiä kilokapinaan, jään seurailemaan!

    VastaaPoista
  2. Kiitos kun tulit kommentoimaan!

    Mä olen vähän ihmeissäni koko hiilariasian kanssa. Mulla kun on kakkostyypin diabetes, ja ihan "asiantuntijoidenkin" ohjeet poikkeavat toisistaan siinä, paljonko hiilareita pitäisi syödä. Hiilarithan ne verensokerin saavat nousemaan. No, ainakin hiilarien laatuun kannattaa kiinnittää suuresti huomiota. Ei siis vehnähöttöä vaan rukihista ja täysjyvää.

    Tsemppiä sinunkin urakkaasi. Tule kertomaan välillä, miten menee!

    VastaaPoista